Claudia – 13 kg lettere, bedre søvn og nyt overskud i hverdagen

Claudia – 13 kg lettere, bedre søvn og nyt overskud i hverdagen
3. november 2014 admin

 “Det første bekendskab jeg fik med Claudia var til min første bootcamp, som havde start i Januar. Her gav hun den gas med 12 andre morgenfriske tøser. Omkring juli snakkede Claudia og jeg om, at vi skulle have et mere intensivt forløb sammen, så hun kunne komme helt i mål. Claudia var allerede efter 15 uger på bootcampen rigtig godt konditioneret og stærk, så vi havde en fantastisk baseline for træningen. Claudia tabte under forløbet 13 kg, og reducerede sin fedtprocent med 7 %. Derudover er hendes søvn blevet bedre, forholdet til mad sundere og overskuddet i hverdagen steget. Claudia trænede i de 10 uger 2 gange med mig og 2 gange på morgenbootcampen. Træningen har været tung styrketræning og hård interval. Hun har forstået at presse sig selv, og har fulgt planen til UG. Så får man også resultaterne derefter.”

Skærmbillede 2014-10-23 kl. 21.44.03

Hvad fik dig til at kontakte Performance Gym / Rikke Hansen?

Jeg har længe trænet i Performance Gym og har altid følt mig i gode hænder dernede. Jeg har tidligere haft en forløb med Birgitte M. Larsen samt deltaget på hendes morgen bootcamp, hvilket jeg var rigtig glad for. Så jeg skulle selvfølgelig med igen, da de lavede endnu en Bootcamp, og her var det Rikke, som stod for det.  Hun kørte på det tidspunkt forløb en veninde, og de fik sammen fantastiske resultater, så det gav mig blod på tanden til at prøve et forløb hos Rikke.

Skærmbillede 2014-10-23 kl. 21.44.44

Hvad var dit mål med forløbet?

Mit primære mål med forløbet har været vægttab, og i den forbindelse, at få styr på mine kostvaner samt få ny inspiration til min træning. Derudover ville jeg gerne have en stærkere krop vha. korrekt træning, da jeg døjer med skader i ryggen osv.

Til mit første møde med Rikke, fik vi lægt en plan til mig. Vi satte os et mål der hed 10 kg på 10 uger, og Rikke forsikrede mig at hvis jeg bare gjorde hvad hun sagde, så var det et meget realistisk mål.

Skærmbillede 2014-11-03 kl. 11.36.49

Hvordan har det været at ændre din kost og træning?

Jeg har trænet 2 gange om ugen med Rikke selv og 2 gange om ugen på morgen bootcampen, som Rikke også stod for og så en enkelt gang selv om ugen. Træningen har været rigtig hård, inspirerende og ikke mindst lærerrig. Rikke har været god til at finde på noget nyt hver gang og det er som om, at hun har formået, at gøre hver eneste træning lidt hårdere for hver gang, men jeg kom igennem dem alle og det har været skide fedt. Hver gang jeg har været ved at give op under træning, har Rikke hjulpet mig igennem og fået mig til at tro på at uanset hvad hun udsatte mig for så kunne jeg godt.

Jeg manglede en struktur i min travle hverdag, med arbejde og arbejde. Især på mit arbejde havde jeg svært ved at styre min kost, da jeg arbejder på en restaurant. Kostplanerne som jeg har fået af Rikke har været meget nemme af følge og har givet mig den struktur jeg havde brug for. Hun har altid tilpasset og fulgt op hver eneste uge, hvis der var noget der ikke fungerede for mig.

 

Hvad har du fået ud af forløbet? Træningsrelateret og ikke træningsrelateret?

Jamen vægten taler jo for sig selv, i dag er jeg 13 kg lettere end jeg var for 10 uger siden. Derudover har jeg fået min motivationen til at træne tilbage og jeg synes jeg er blevet rigtig god til at presse mig selv. Jeg har undervejs lært utrolig meget om træning og føler mig fuld rustet i forhold til at klare træninger selv fremadrettet.

Jeg er blevet en meget gladere pige, og troen på mig selv er så småt ved at komme tilbage sammen med min selvtillid. Derudover har jeg fået mere energi og overskud i min hverdag.  En anden ting er også min søvn, som har forbedret sig markant under de 10 uger.

 

Levede forløbet op til dine forventninger?

Forløbet har bestemt levet op til mine forventninger og mere til. Rikkes måde at være på har været fantastisk. Hun er altid positiv, motiverende og støttende. Jeg kan kun give hende min varmeste anbefaling. Uden hendes hjælp var jeg ikke nået hertil i dag.

 

Hvad skal der ske fremover med kost og træning?

De næste par måneder skal jeg stå på egne ben med træningen og jeg vil følge de træningsplaner jeg har fået af Rikke. Jeg vil gerne tabe mig yderligere, så jeg forsætter med, at følge den kostplan jeg har fået af Rikke.

Jeg skal deltage på Rikke’ bootcamp igen til Januar, hvilket jeg glæder mig til.