Franziska – stærk, selvstændig og 15 kg lettere

Franziska – stærk, selvstændig og 15 kg lettere
12. oktober 2016 admin

 

Jeg har haft fornøjelsen af denne smukke kvinde. Hun boede i Fredericia, og har pendlet op og trænet med mig hver anden uge. Vi har haft ugentlige updates pr. mail, og justeret planen efter behov. Hendes træning har været styrketræning med en varighed på 40-50 minutter, og en ugentlig frekvens på 4. Kosten har været ganske almindelig mad, og masser af den. Hun er sej, vedholdende og brøl stærk. Franziska. Tak for dit selskab. Det har været en udsøgt fornøjelse, og jeg tager hatten af for dig og dit engagement. Her er hendes egne ord om forløbet:

 

Hvad fik dig til at tage kontakt til Rikke Hansen?

Jeg har siden 2011, så vidt jeg husker, været en overvægtig pige. Jeg har altid dyrket en form for motion. I mine teenager år dans og gymnastisk, for 4 år siden begyndte jeg med styrketræning, og jeg har elsket det lige fra dag 1 af. Derudover elskede jeg at gå i byen og drak en del hver weekend. Jeg syntes, at jeg spiste forholdsvis sundt, og jeg tabte mig desværre bare slet ikke, som jeg ønskede de 4 år, hvor jeg forsøgte. Jeg havde en forestilling om, at der var noget galt.. enten for lavt stofskifte eller lign. Så inden jeg startede med at kontakte Rikke, fik jeg min læge til at tjekke mig fra top til tå, men der var ingenting, så tænkte jeg, at nu har jeg brug for hjælp. Jeg har fulgt Rikke igennem et par år på Instagram/hendes hjemmeside, og jeg vidste, at det var hende, som jeg ville have fra starten af.

Hvad var dit primære mål med forløbet?

Mit primære mål med forløbet var egentligt bare at kunne få gang i vægttabet, fordi jeg havde mistet håbet på, at det kunne lykkes for mig. Men allerede efter vores første samtale, vidste jeg, at jeg kunne sætte mig et mål med et større vægttab.

Hvordan har det været at ændre kost og træningsvaner?

Jeg synes at det har været fantastisk, jeg elsker at leve sundt og styrke træning, ser det ikke som nogen belastning. Det er en livsstil for mig, og jeg elsker at eksperimentere med sunde retter, så man ikke bare spiser kogt kylling og bønner.

skaermbillede-2016-10-09-kl-10-18-22

 Hvad har du fået ud af forløbet? Træningsrelateret og ikke træningsrelateret?

Til at starte med vil jeg sige, at det har været hårdt og lærerigt, og jeg har fundet ud af at små justeringerne her og der, er nok til at få styr på det hele. Rikke har igennem hele forløbet, vejledet mig i den nye livsstil. Rikke har gået meget op i, hvordan min hverdag har været og tilpasset det hele efter dette, og det har passet rigtig godt på mig.

Dette gør, at det ikke kun har været for denne periode, men en livsstilsændring. Jeg har hverdag sagt til mig selv, kom nu du kan godt Franziska, der ingen der gør arbejdet for dig. Trods 3 ferier, 1 ulykke og sygdom, så har jeg gennemført det her – bedre end jeg nogensinde havde regnet med

Jeg har fået en mere struktureret forhold til maden, i forhold til før.. Så spiste jeg bare, som jeg tænkte var sundt nok. Jeg elskede at spise ude, og det var så nemt. Det gør jeg stadigvæk en gang imellem, men så bliver det mest en salat fra mit yndlings sted HAPS. Jeg har lært at for mig er det bedst at have et bestemt antal måltider at spise efter frem for at bare at tage det hele på gefül.

Ud over at jeg fysisk føler mig stærkere end nogensinde, så har det at komme i gang med at spise og træne efter Rikke vejledning hjulpet mig med at have en form for struktur i min hverdag. Jeg er blevet endnu stærkere mentalt – især fordi vi har haft vores forløb langdistance, og jeg derfor har været “sluppet løs” i længere perioder. Det har krævet meget disciplin af mig at komme afsted til hver planlagt træning, for jeg har trænet alene udover hver anden gang, hvor vi mødtes, som ca. Har været hver 14 dag. Men Rikke har været der, hvis jeg fik brug for hende.. Så jeg er kommet afsted hver gang, det har rykket ved nogen af mine comfort-grænser, og det har påvirket mit billede af, hvad jeg egentlig er i stand til på en meget positiv måde.

Jeg er gået fra en drukmås til en træningsmås. Jeg planlægger min hverdag for, at jeg kan få tid til træning, og jeg vil ikke glippe den. Nogen gange kan mine veninder godt blive trætte af mig, men de kan se hvilken livsglæde at det giver mig.

Jeg er gået fra at træne 1.5-2 timer til at træne 45min- 60 min og få dobbelt så meget ud af det som før. Jeg er blevet mere stærk, sover meget bedre, bedre energi. Rikke har fået mig til at indse, at jeg kan meget mere, end jeg selv havde troet på.

Levede forløbet op til dine forventninger?

JA!! Og mere til. Jeg kunne ikke ha’ ønsket mig mere.

Hvad skal der ske fremover?

Jeg har hele tiden vidst at på et tidspunkt skulle jeg stå på egne ben, og jeg synes, at Rikke har klædt mig rigtig godt på til, at det kan jeg godt nu. Jeg skal stå på egne ben, jeg har stadigvæk et par kilo jeg gerne vil af med. Jeg følger stadigvæk Rikkes kost og trænings råd.